Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sice přicházím už s křížkem po funuse - sám se teď nacházím na malém ostrůvku ve Středomoří, internet je tu k mání jen chvilku dopoledne. Samozřejmě dobrý plán cesty a informace o cíli cesty jsou podstatné, ale z mé bohaté cestovatelské zkušenosti také doporučuji, naučit se alespoň pár pozdravů v místním jazyce, pokud jej neovládáme, postoj místních k nám se radikálně změní, když uvidí, že na rozdíl od masového turisty jsme si dali práci naučit se a hlavně nacvičit si pár pozdravů v jejich místním jazyce.Velmi pozitivní reakce na pár podravů a několik běžných frází v místním jazyce sem prožil například v Turecku, Koreji (samozřejmě jižní), na Novém Zélandu, když sem Maory zdravil v jejich vlastním jazyce, nebo na Velikonočním Ostrově, tam sice všichni domorodci mluví španělsky, ale jejich mateřským jazykem je východní polynézština a pokud je člověk pozdraví v jejich vlastním jazyce, tak je odměněn nádherným úsměvem, jedna mladá místní mi dokonce dala do vlasů květinu jako dík za moji snahu (a nebo to bylo tím, že sem byl v té době ještě dost fešák a ne dnešní opelíchaný dědek?;-D) Ovšem musím přiznat, že v mém už pomalu kmetském věku mi jde naučení místních frází a pozdravů o moc hůř, než dřív.:-/, ale i tak se snažím.

0 0
možnosti
Foto

Pěkné, velmi pěkné!!! :-)

0 0
možnosti
Foto

děkuji Marceli-člověk rád občas zavzpomíná a ohlédne se zpět-hlavní je žít tak, aby jednou bylo na co vzpomínat;-) hezké dny přeju a zdravím tvou krásnou paní-jestli si na mě pamatuje:-)

1 0
možnosti
Foto

R^ Příprava je nezbytná. Jinak člověk zjistí o co všechno přišel, až už je doma. :-)

0 0
možnosti
Foto

přesně tak pane Omelko-na druhé straně alespoň důvod vydat se na cestu znova;-)ale je fakt že nikdy nemůžete vidět všechno-já se tak vracívám s pocitem, že jsem ještě spoustu věcí nestihla-a tak je to i s cestou životní:-)spoustu věcí pořád odkládáme protože myslíme že je ještě čas-dík za přečtení a hezký den

0 0
možnosti
Foto

R^Už jsem si párkrát říkala, jaké by to asi bylo vyrazit jen tak za dobrodružstvím. Ale nějak na to nemám odvahu.:-P;-)

0 0
možnosti
Foto

dokud jsi mladá a máš sílu tak vyraž- jak přibývají léta síla ubývá;-)

0 0
možnosti
Foto

R^Tak já jsem spíš na to překvapování. A pak někdy dopadnu jako ten pes;-D

1 0
možnosti
Foto

tak jako on se poslední dobou cítím pořád:-/

anebo spíš utahaná jako kotě

1 0
možnosti

Paní P od pana P. Přiznávám, že jsem více než na Váš článek, koukal na Vás.Jde to.

0 0
možnosti
Foto

děkuju-dokud to jde tak to je fajn-ale je to vzpomínkový blog takže ty fotky nejsou zcela aktuální současnost je trochu jiná

0 0
možnosti
Foto

Dovolenou je lepší pořádně promyslet, aby člověk nebyl překvapený, nicméně i toulání jen tak bez cíle má něco do sebe. A kam se chystáš letos, Líbo?

:-):-)R^

0 0
možnosti
Foto

letos Pavlo zatím nikam .chci dodělat knihu-maximálně se trochu toulat po republice-i tady je spousta krásných míst která ještě neznám-dík a pěkné dny:-)

0 0
možnosti
Foto

Libu, máš pravdu, udělat ten správný itinerář na dovolenou, to chce fištrón. Z důvodu těžké kinetózy nejsem cestovatel, ale o to raději prohlížím fotky a poslouchám nebo čtu vyprávění těch šťastnějších, kterým poznávání světa dělá radost. Procestovala jsi toho hodně, to se počítá, protože žádné předměty nám nepřinesou tolik štěstí jako zážitky a pak vzpomínky na ně.

0 0
možnosti
Foto

děkuj Zdeni ale poslední roky nějak ubírám na tempu-nevím jestli je to dočasná únava nebo začátek setrvalého stavu ze kterého už se nevyhrabu-ale pár nesplněných cestovatelských snů pořád mám, tak snad se ještě vzchopím:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik