Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P30a68v34e81l 37V59á14v38r25a

20. 2. 2019 14:26

karma, karma karmaR^R^R^

občas člověk narazí nejen na neznalost slova nebo doslovný překlad cizí gramatiky, ale často i na "neznalost jiného kult. prostředí". například zemí kde žijete hýbe nějaký skandálek, vy na něj uděláte rádoby duchaplnou narážku a nikdo vám nerozumí :-))

0 0
možnosti
Foto

no pokud vás za to hned nezastřelí, tak je to ještě dobrý;-D;-D;-D mimochodem s tím zastřelením je to právě díky špatnému překladu fire často ošemetné:-)dík za nákuk a nádherný den:-)

0 0
možnosti
LJ

Více jak před 20 roky jsem se vracel z Londýna. Na letišti v Heathrou se se mnou dala do řečí Češka, která emigrovala v r. 1968 a styk s domovem měla minimální. Mimo jiné se mě zeptala: Jak se to řekne česky? a ukazovala mobil. Pak se ptala: V Praze už jezdí tube? A jak tomu říkáte? A následovala platební karta a další věci, které jsme v roce 1968 neznali.

0 0
možnosti
Foto

tak to věřím že po tak dlouhé době měla asi nejeden problém, ale na druhé straně hodně slov dnes přejímáme právě z angličtiny-děkuji pane Ladislave za nákuk a pěkný den:-)

0 0
možnosti
Foto

R^Libu, my lidé jsme stejně zvláštní tvorové. Kdysi ještě v Praze jsme měli na návštěvě britskou modrou a té vůbec nevadilo, že naše kočky mňoukají jen obyčejnou češtinou:-)

4 0
možnosti

To bude asi tím, že kočky (nejen ty čtyřnohé) používají raději řeč těla;-)

3 0
možnosti

Tak za dob svých studií na FEL v Plzni jsem na jedné z lavic v posluchárně našel vyrytou mírně upravenou verzi tohoto rčení: "Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem. Kolik piv vypiješ, tolikrát jsi pra**tem." Tak nějak se to hodí k VŠ životu a městu piva.

1 0
možnosti
Foto

;-DR^tak to je hezký, to si někam uložím-dík a pohodový den přeji:-)

0 0
možnosti
IL

I59v86a65n77a 57L60a98n91c33e

20. 2. 2019 14:09

Prebrebty delam stale, muj mozek padi asi tisic mil za hodinu a huba to nekdy nestiha. Obcas se mi podarilo misto : "six" rict: "sex", (alespon vedeli na co myslim,ze jo), A to bych mohla pokracovat....

Libusko, karmaR^R^R^R^R^

0 0
možnosti
Foto

Já jsem jednou rozuměla "sex", když mysleli "sax", naštěstí jsem vybruslila... ;-);-D

1 0
možnosti
JK

"mi máme občas dojem..." == "my"

0 0
možnosti
Foto

děkuju za upozornění-hned překlep opravím;-)

0 0
možnosti
RE

Zvláště v Maďarsku na mě mluvili maďarsky tak samozřejmě a přesvědčivě, že "tomu musí přece každej rozumět." Ještě, že nakonec znali i jednodušší, srozumitelnou verzi: "štéémpl kúrrváá!!":-)

0 0
možnosti
Foto

R^;-Dtaky dobrý;-DR^maďarsky neumím takže naštěstí nehrozí, že bych do češtiny míchala ještě tenhle jazyk-dík za nákuk a pohodový den

1 0
možnosti
Foto

"Nepatřičná" slova používám v původní podobě.;-D

0 0
možnosti
Foto

netuším která jsou podle tebe nepatřičná ale dík za nákuk;-D

0 0
možnosti
OF

kykyryký

cocorico

kikiriki ̈

cock- a doodle-do

;-D

2 0
možnosti
Foto

:-) Kamarádka se jednou omluvila cizincům: "My English is horse and horse..."

7 0
možnosti
Foto

;-DR^taky dobrý-dík za nákuk a krásný den:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik