Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P97e97t92r 32H23a57n91n81i31g

16. 8. 2017 19:31

Výborný článek. Máme skutečně mnoho atributů, které svět přijal za své a neuznává nám naše autorství. Bohužel si za to můžeme svým sebemrskačstvím za to mnohdy sami. I zde jsou, por Vaším článkem takové sebemrskačské názory. Takový Polák vůbec nepochybuje o své geniálnosti a velikosti. Bohužel jsme tak trochu prošvihli svým zahleděním se do všeho "skvělého" cizího jedinečnou šanci po "velké sametové" prosadit sebe jako významný národ s bohatým kulturním, historickým a objevitelským dědictví. Veškerý průmysl Rakouska - Uherska byl právě v zemích Koruny české, byť se na něm podílely i jiné národy, na našem území žijící.

3 0
možnosti

M40i69l97a13n 63B31í37l57e69k

16. 8. 2017 20:08

"Veškerý průmysl Rakouska - Uherska byl právě v zemích Koruny české..."

A po Rakousku a Uhersku se jen proháněla stáda zvířat a pěstovalo se obilí, co...(namátkou vagónka v Budapešti, která vyráběla víc než Ringhoffer). Zkuste si někde zjistit trochu relevantnější informace, s tímto národoveckým blábolením ovšem získáte popularitu, to zas ne že ne :-/

1 0
možnosti

Co se dalat Cesko je holt maly stat.Tak velky jak Jizni Karolina.

Kdyz jsem v roce 1979 prijel do USA s Mamou a nekomu vykladal od kud jsem mnohokrat jsem dostal; "A Jugoslavie"

Ted uz je to lepsi hodne Amiku Prahu zna bud reknou tam jsem byl krasne mesto nebo tam se chci podivat.Ale vypravet jim treba o Tatre a ze to bylo pred valkou prukopni design,tak to je pro je Spanelska vesnice.

1 0
možnosti

Zrovna Tatra je ale také trochu příkladem toho, že její úspěch není tak úplně "český". Geniální konstruktér Hans Ledwinka pocházel z Rakouska, jeho nejbližším spolupracovníkem byl Erich Übelacker...Tím nechci naši zem shazovat, jen je to spíš doklad toho, jak to bylo ve střední Evropě promíchané (a možná i proto tu svého času vznikala skvělá technická a umělecká díla).

1 0
možnosti
Foto

na internetu je opravdu všechno-někdy i nesmysly:-)

ale je fakt, že když má člověk mobil a připojení na net tak si může všechno hned na místě ověřit-ale třeba turista na parníku preferuje čučet kolem a obdivovat okolí než mít oči přilepené na displeji a tak si rád připlatí za průvodce který mu vše vysvětlí

dík za komentář

1 0
možnosti

Hlavně se všechno z toho dá dnes najít na internetu.

0 0
možnosti
Foto

no nevím jestli jste to s tou country hudbou trochu nepřikrášlil ale až mě příště hodně naštvou tak to přihodím:-)

a když mám lidi z Chicaga tak jim připomínám Čermáka:-)Ivanka Trumpová se také hodí nemluvě o Navrátilové..ono je tam skvělých Čechů spousta ...

2 0
možnosti
Foto

ale Ressla jsem neopomenula, nebojte, jen jsem ho zmínila na jiném místě, on je tohle totiž jen zkrácený a upravený úryvek z knihy Italská invaze v Praze a tam jsem to rozbalila ve velkém:-)

1 0
možnosti
Foto

v psané formě to skutečně nevychází ale v hovorové řeči skoro:-)

dík za přečtení a komentář a pkný zbytek víkendu

1 0
možnosti
Foto

ani kontaktní čočky ne a kostkový cukr taky ne -ono vše stihnout nejde :-)

dík za přečtení a komentář

1 0
možnosti

No, on ten kostkový cukr zas tak úplně "náš" není. Vymyslel ho ředitel cukrovaru, který byl Rakušanem narozeným ve Švýcarsku. Ono to je podobné třeba s plzeňským pivem...

0 0
možnosti

Sorry, ale "Madam, I am Adam" po zpátku nevychází, zkuste si to. Možná ta verze s apostrofem se k tomu blíží, ale ani ta není stejná oběma směry.

0 0
možnosti
Foto

Byla jste na parníku a lodní šroub jste nezmínila?:-)

4 0
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik