Kladno stokrát jinak

Mám doma kuchařku Těstoviny stokrát jinak, což mě inspirovalo k titulu tohoto blogu. Když se toulám po  Kladně, napadá mě často, že i tohle město má spoustu tváří a podob. Bydlím tu dva a půl roku, ale pořád objevuji nové věci. 

Když jsem se do Kladna před časem přistěhovala, jako rodilá Pražačka a velkoměstská holka jsem si v duchu tak trochu pochybovačně říkala: No co vy Kladeňáci mi tady chcete předvádět?  Co tu máte co já v Praze neviděla?

Ale musím připustit, že jsem byla mile překvapena, a vlastně jsem pokaždé, když se zatoulám na nějaké nové místo. Kladno není jen omšelé industriální město s panelákovými sídlišti na periferii, ale dá se tu najít spousta zajímavých zákoutí.

Rudá záře nad bílým zasněženým Kladnem

Když se zima vydaří, tak se  i černé Kladno stane sněhové bílým-bílá bělejší než bílá.

Máme tu dokonce i Václavák jako v Praze, jen tady není hlavním náměstím, jen takovým vedlejším.

Máme tu  také Spartu jako na Letné v Praze-mimochodem jedna kladenská restaurace se skutečně  jmenuje Letná.  Ale místo fotbalu tu je sport číslo jedna samozřejmě hokej. Kdo by neznal kladenské Rytíře. 

Na Kladně máme dokonce metro-ikdyž spíš jen jako recesi a eskalátory jsou stále mimo provoz, ale vzhledem k tomu, že jsou všude kolem doly, tak stačí do šachet  a důlních chodeb položit koleje a bude to. Hotová brnkačka.. Možná to bude dřív než v Praze ten úsek vedoucí na letiště.

 

Přestože tedy máme většinu vymožeností jako v Praze, najdete tu i taková romantická zákoutí, že si připadáte jak někde na venkově. Občas potkáte Kladeňáka který místo psa venčí koně.

Je tu  také spousta kulturních akcí, na které přijíždí i tak vynikající hudební uskupení, jako je Spiritual kvintet  jednou tu byli dokonce Uriah Heep. Skuteční, žádná napodobenina revival

Také se tu dbá na úpravu veřejného prostoru, tahle lavička určitě nestála tolik, jako ta slavná Havlova v Praze 6 v Dejvicích. Vlastně asi nestála vůbec nic,  majitel naopak ještě ušetřil za odvoz do sběrného dvora, a rozhodně se na ní líp sedí než na té umělecké za statisíce..

 

 

Na Kladně je také spousta soch a památníků, a některé plastiky jsou docela kuriózní, třeba tahle zauzlenina vypadá  jako obří trojrozměrný preclík.

Tyhle sloupy zase evokují naváděcí dráhu pro přistání ufounů-vzhledem k tomu, že letiště není zas tak daleko, tak možná nouzová letištní plocha pro letadla, která se na  letiště Václa Havla netrefí a minou ho.

 

Máme tu také zajímavé zábradlí, které vypadá jako hřbet nějakého prehistorického tvora.

Tohle zas má být údajně delfín, ale spíš to vypadá jako pánské přirození, jehož majitel zkoušel jednu z poloh Kamásútry zvanou šroubovák.

A na závěr stříbrná koule zvaná pomeranč, kterou jsem zde už představila v blogu o přistání UFA na Kladně-ale tady ještě z jiného úhlu.

 

Autor: Libuše Palková | středa 4.4.2018 12:23 | karma článku: 19,25 | přečteno: 1376x
  • Další články autora

Libuše Palková

Veřejná omluva

28.4.2019 v 6:35 | Karma: 10,61

Libuše Palková

Libo-li koprolit?

25.4.2019 v 11:07 | Karma: 5,53
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik