Libuše Palková

Cvičíte taiči nebo thai chi?

14. 03. 2018 18:35:14
Asi vás napadne, proč se tak hloupě ptám, že je to přece jedno. Jako dumat o tom, jestli pojedete do Shanghaje nebo Šangaje,. Ale jsou lidé, kterým to jedno není, a udělají z toho velký problém bez ohledu na to, zda mají pravdu.

Při převádění znakového písma na písmo hláskové dochází k takzvané fonetizaci. Hláskové písmo vyjadřuje zvukovou stránku jazyka, na rozdíl od zmíněného znakového, jaké je třeba v čínštině, a tak se při přepisu cizích slov můžeme setkat s různými formami zápisu, dokud se neustálí jeden tvar, který přejde do všeobecného úzu.

Někdy se ale i v rámci jednoho jazyka setkáme s takzvanou fonetickou transkripcí-tedy zaznamenáním zvukové stránky jazyka bez ohledu na pravopis-třeba Nízké Tatry bychom tak zapsali jako ňíské tatri, Jinak se tomu říká také fonetický pravopis. Ale zpět k tématu a nadpisu. Nedávno se mi jedna paní hrozně smála, že jsem prý strašně hloupá, protože jsem napsala, že cvičím thai chi.

U nás v parku máme různé cvičební nástroje a pomůcky. a jak ukazují fotky, mezi nimi se opravdu nachází také thai chi

Takže já cvičím thai chi , a vy si choďte klidně na taiči, pro mě za mě, nebo se stavte na hlavu. Konec konců, stoj na hlavě pomůže prokrvení mozku a ten pak rychleji a lépe funguje. A s prokrveným mozkem vám třeba dojde, že je vlastně jedno jaký sport provozujete, jen když se u toho dobře bavíte.

Autor: Libuše Palková | karma: 18.09 | přečteno: 2204 ×
Poslední články autora