Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O co těm chlapům vlastně jde?

9. 05. 2017 12:03:24
Moc ráda čtu knihy o vztazích a zajímá mě, jak to vidí opačné pohlaví, abych měla jasno v tom, co po nás ti chlapi vlastně chtějí. Ale není tak snadné to pochopit...

Nedávno jsem narazila na další knihu. Název Proč ženy nechápou muže zněl opravdu slibně a napovídal, že pisatel má v těchto zcela věcech jasno, zatímco čtenář, potažmo čtenářka, konečně pochopí, proč toho svého chudáka partnera nechápe a co dělá ve vztahu k opačnému pohlaví špatně.

Trochu mě zmátlo, že se hned v úvodu přiznal, že nikdy nepochopil, co ženy vlastně chtějí...to by se snad kniha měla spíš jmenovat Proč muži nechápou ženy. Ne že bych si chtěla hrát se slovíčky, ale pochopením toho, co ženy od mužů očekávají by se autor možná spíše dobral podstaty problému toho, proč si obě pohlaví navzájem nerozumí.

Přiznáním se ke své bezradnosti mi byl okamžitě mnohem sympatičtější, muži většinou nikdy nepřiznají že něčemu nerozumí a ti kteří to dokážou jsou frajeři. A když o tom ještě napíšou knihu, tak jsou frajeři na druhou. Navíc titul neříká nic o vzájemném nepochopení, jen to, že ženy nechápou muže... Takže mé pochybnosti ohledně názvu jsou jen důkazem, že jsem nic nepochopila a autor měl vlastně pravdu.

V úvodu uvedená citace „nesouhlasím s vámi ale do smrti budu hájit vaše právo říkat to“ mi připadala velice povzbuzující a dala mi naději, že pokud se s autorem odvážím polemizovat, neoznačí mě hned za feministickou šťouralku. Můj sklon polemizovat je částečně vrozený a částečně pozůstatek studia filosofie na FFUK ze kterého mi zůstalo v paměti, že umění disputace je snahou dobrat se pravdy pomocí dialogu. A tak ráda disputuji, polemizuji, diskutuji a nechápu, že tuto mou vášeň hledání pravdy ostatní nechápou a vidí v tom ženskou jízlivost.

Stejně jako v prvním případě začala kniha velice pozitivně, autor zahájil svůj útok na ženské emoce tvrzením, že ženy mají svaté právo být alergické na škatulkování typu muž vydělává - žena vaří, a kritizuje mužské sexistické stereotypy. Jeho teorie že muž je tvor cílový zatímco žena tvor průběhový mi připadá přímo geniální.

Pokud to převedeme do sféry sexuální, dalo by se říct, že muž je něco jako tvor na jedno použití, zatímco žena je opakovačka která jede pořád, dokud se nezasekne. Zatímco většina mužů po orgasmu zvadne, žena může průběžně pořád dokola do roztrhání těla. V tom případě je nepochopitelné, proč měli muži odjakživa právo na početné harémy, přestože už z jejich fyziologické podstaty vyplývá, že nemohli stihnou obšťastnit všechny a spousta těch harémových krasavic tak zůstala ladem. Díky Viagře je sice dnes situace trochu lepší, ale stejně...

Na následujících řádcích zmíněné publikace se princip pochopení muže zužuje na téma pochopení jeho potřeb, zejména sexuálních, které jsou jakoby nadřazené potřebám ženským. Například zde stojí, že neukojení mužova pudu souložit může být stejně bolestivé jako neuspokojení ženina pudu vychovávat děti. O bolesti neukojeného ženina sexuálního pudu se v dané publikaci nemluví. Jak tak osvícený autor mohl dospět ke klišé, že právě rodina musí být jedinou ženinou touhou? To mi připadá stejné jako škatulkování typu muž vydělává- žena vaří, o kterém v úvodu autor říká, že je nesprávné a ženy mají právo být na to alergické.

Další v knize zmíněný mýtus je ten, že žena chce muže při sexu nejméně na následujících dvacet let, zatímco muž po dvou minutách zatouží po jiné ženě. Jako by se teze mužské jednorázovosti a ženské mnohopoužitelnosti, kterou autor tak brilantně vystihl, najednou obrátila, žena by se jednou provždy měla spokojit se svým mateřstvím, manželem a domácností, zatímco muž je oprávněn znovu a znovu opakovaně souložit se stále mladšími a mladšími partnerkami.. Autor to sice neříká výslovně, své myšlenky vkládá do úst fiktivním osobám, které se baví o tom jak to mezi ženy a muži chodí. Zjednodušeně z toho vyplývá, že ženy by si pořád jen povídaly, zatímco muži by nejradši pořád jenom souložili.

A tak kniha která začala líčením světa jako rajského místa, kde mají přes zjevné vzájemné nepochopení muži a ženy žít harmonicky společně jako milující se bytosti, které by jejich odlišnosti neměly oddalovat, ale naopak by se díky nim měly komplementárně doplňovat, se nakonec vyvíjí poněkud jinak než by naivní čtenářka předpokládala.

Jakoby z Ráje byla vypuzena jen žena odsouzená do pustiny, kde ji čeká pouze výchova dětí a tlachání s jinými ženami, zatímco muž může zůstat v zahradě, kde je dovoleno znovu a znovu trhat rajské plody.

Autor: Libuse Palkova | úterý 9.5.2017 12:03 | karma článku: 22.35 | přečteno: 1270x

Další články blogera

Libuse Palkova

Erotematika

Pokud nějaká pedagožka připustí, že preferuje erotematiku, nemusíte se hned obávat, že mravní výchova vašich dětí je ohrožena. Nemá to s erotikou nic společného, je to sice z řečtiny ale znamená to tázat se, klást otázky.

20.11.2017 v 11:44 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 780 | Diskuse

Libuse Palkova

Bůh je slovo pro-já nevím

Bůh nestvořil člověka, jak tvrdí některé pohádky pro dospělé, ale člověk stvořil Boha, když si nevěděl rady s některými záhadami, třeba s vysvětlením přírodních jevů.

19.11.2017 v 20:49 | Karma článku: 19.14 | Přečteno: 1040 | Diskuse

Libuse Palkova

Já si létám já se vznáším

Vypůjčila jsem si slova jedné písničky jako titul blogu, který netradičně představí dva zcela odlišné fenomény-přesněji, titul charakterizuje ten první jev, zatímco na druhý by se dalo vztáhnout -čím výš vyletíš, tím níže spadneš.

19.11.2017 v 9:12 | Karma článku: 14.90 | Přečteno: 998 | Diskuse

Libuse Palkova

Jídlo a jazykověda

Nežijeme abychom jedli, ale jíme, abychom žili, říká známé přísloví. V češtině najdete mnoho obratů rčení a přirovnání, která se jídla a poživatin nějak týkají, i když nejde právě o proces stravování.

18.11.2017 v 20:36 | Karma článku: 19.20 | Přečteno: 1178 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Radomír Stárek

Výměna vedení nebo rekonstrukce energetické sítě a omezení vlastnických práv

Máte na Vašem pozemku vedení elektřiny, plynu, vody apod. již několik desetiletí a nikdy jste nedostali žádnou náhradu? Teď svitla naděje majitelům pozemků - obcím i občanům.

20.11.2017 v 19:28 | Karma článku: 16.69 | Přečteno: 436 | Diskuse

Karel Trčálek

A kdy se ultrakatolíci omluví prof. Halíkovi?

Vážený bloger pan Kavka se ptá, kdy se prof. Halík omluví kardinálu Dukovi. Ale když po nějaké osobě chceme omluvu, mohli bychom se jí taky omluvit za to, co jsme na ni nakydali, a nenakydali jsme toho na ni zrovna málo, že

20.11.2017 v 19:01 | Karma článku: 12.75 | Přečteno: 442 | Diskuse

Martin Faltýn

Partajní hrátky

Jistě řada z vás zná britský sitcom Jistě, pane ministře i pokračování Jistě, pane premiére. Je neuvěřitelně nadčasový. I vzhledem k tomu, co nám předvádějí poslanci při svém prvním zasedání.

20.11.2017 v 18:04 | Karma článku: 18.24 | Přečteno: 285 | Diskuse

Pavel Nitka

Všichni chtějí dobro, jen si ho každý představuje jinak

Přiznávám, jsem občas masochista. Občas si prostě vědomě způsobuji utrpení a nevadí mi to. Dokonce si to i užívám. Třeba zrovna dnes. Dobrovolně sleduji ustavující schůzi PS PČR...

20.11.2017 v 16:11 | Karma článku: 28.00 | Přečteno: 775 | Diskuse

Michal Dokoupil

Já, versus šílený čínský otec

Rodinné vztahy a jejich pravidla jsou v Číně, jak je asi většině známo, poněkud komplikovanější než v Evropě. Já se o tom mohl přesvědčit na vlastní kůži.

20.11.2017 v 16:00 | Karma článku: 21.58 | Přečteno: 676 | Diskuse
VIP
Počet článků 349 Celková karma 19.61 Průměrná čtenost 1134

Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní.Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den, čtvrtou mám už v počítači a pátá se mi rodí v hlavě.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.