coming out

Blbé počasí, neustálé čachry v politice a nepříliš dobrá finanční situace jsou asi příčinou toho, proč kolem sebe vidíme stále víc lidí, kteří na všechno jen nadávají, stěžují si a trpí depresemi.

Kdysi to kdosi nazval blbou náladou. Když se takové škarohlídy snažíte nějak potěšit a rozesmát, ještě vám vynadají, že si ze všeho děláte srandu, že jste povrchn,í protože vtipkujete o vážných věcech.

Hodně lidí mi říká, snad pod vlivem četby mých více méně humorných knížek, že jsem věčná srandistka, že mám asi snadný živo,t a že věčným optimistům jako jsem já se to kecá…A tak se přiznávám, pokud to někoho potěší, že i já mám spoustu problémů a starostí, že mám občas depky a černé dny, kdy mi svět připadá špatný, lidé zlí, život nesnesitelný a osud strašně krutý, všechno mi připadá hrozně složité, zbytečné a komplikované, lidské vztahy plné zloby a nepochopení. Jsou dne kdy se mi nic nedaří, mám pocit že nic nemá smysl, lidé které jsem milovala mě zradili a zranili, zklamalo mě vše, v co jsem kdy věřila, zhnusí se mi všechno o co jsem usilovala a co mi dřív dělalo radost, všude kolem vidím je zmar a smutek, bolest a utrpení. Jsou dny kdy si připadám stará, tlustá hnusná a příliš unavená na to, abych s tím něco dělala.

No ale co s tím? Přidat se k těm věčně naštvaným a hubujícím, skočit pod vlak nebo z okna?

Možná i tím bych pár jedinců potěšila, ale nic se tím nevyřeší a určitě je i pár těch, kterým bych tím naopak ublížila. Tak si radši někam zalezu, v samotě a soukromí si to protrpím a přeberu, a pak zas vylezu a lidem ukazuju jen rozesmátou tvář.  Beru radost jako filozofii, životní strategii, obranu před strastmi, které se nevyhýbají nikomu z nás. Radost jako lék na neduhy světa a života, který není jen dobrý ani jen špatný, je jaký je a je to jediné, co máme. A už jsem dost zmoudřelá  abych tvrdila, že je takový, jaký si ho uděláme, protože se stávají věci, proti kterým nezmůže nic ani ten nejstatečnější optimista.

Proč to píšu? Abych někoho potěšila a utěšila? Možná už jen samotným nadpisem jsem zas někoho akorát tak nakrkla, protože coming out se používá v docela jiných souvislostech, a tak kdo se těšil, že si přečte něco pikatního a mé sexuální orientaci bude zklamán. Tak to v životě prostě chodí-chcete někomu udělat radost a místo toho ho ještě víc naštvete.

Život je fakt těžký-i pro nás věčné optimisty.

Autor: Libuše Palková | neděle 7.5.2017 16:35 | karma článku: 23,33 | přečteno: 894x
  • Další články autora

Libuše Palková

Veřejná omluva

28.4.2019 v 6:35 | Karma: 10,61

Libuše Palková

Libo-li koprolit?

25.4.2019 v 11:07 | Karma: 5,53