Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hledání těžiště jakéhokoliv obrazce je záležitost poměrně snadná.

Tvar vystřižený z papundeklu zavěste za kterýkoliv bod na obvodu. Poté, co se uklidní, prostě přestane se houpat, proložte bodem závěsu svislou čáru = těžnice.

Toto hledání těžnice opakujte při pootočení obrazce o úhel větší než 60°.

Těžiště je, jak známo průsečíkem, všech těžnic, nejméně dvou.

1 0
možnosti
Foto

děkuji za doplnění pane Jaroslave a pohodový den přeji:-)

0 0
možnosti
Foto

Libuško, rozebrala jsi to dopodrobna, R^dala jsi si s tím jako obvykle pořádnou práci. Já se hanbím, protože mám občas potíže určit i střed mého těla. V takové chvíli všechny výpočty selhávají.;-)

1 0
možnosti
Foto

dík Zdeni-hanbit se rozhodně nemusíš-hlavní je umět v životě vždy najít zlatou střední cestu:-)

0 0
možnosti
Foto

Kromě těžiště by se to také dalo geometricky určit jako střed nejmenší kružnice, která danou zemi úplně pokryje (ale mám pocit, že to není zrovna triviální úloha) :-)

2 0
možnosti
Foto

ale vy byste to určitě zvládl pane Honzo, jak čtu vaše blogy tak mám dojem že není nic do čeho byste se bál pustit-dík za nakouknutí a krásný večer:-)

1 0
možnosti
Foto

Gratuluji Vám k úspěchu v České tajence na TV Barandov, že jste se dostala v dnes vysílaném pořadu až do finále. R^R^V Právě o tom napsal bloger Lubomír Stejskal. Jste chytrá a máte hodně znalostí. R^ :-)

1 0
možnosti
Foto

ještě jednou dík, myslí že jsem vám odpověděla asi pod jiným blogem... tentokrát to nebyla žádná sláva, ale před rokem jsem postoupila hned několikrát, byla jsem už i AZ Kvízu a kdysi s panem Rosákem v Riskuj a za mlada jsem chodila do komparzu a měla i pár drobnějších mluvených epizodek a byla i v reality show takže sama sebe občas ve starších filmech zahlédnu:-)

2 0
možnosti
Foto

R^ V tuto chvíli je nejlepší střed v naší lednici, už tam mířím. ;-D

1 0
možnosti
Foto

:-)R^jó doslechla jsem se že se u vás dělá nejlepší velikonoční nádivka;-)

0 0
možnosti

D82a49v37i91d 11V44l26k

22. 4. 2019 17:06

Střed mého světa je v náruči mé ženy;-)

0 0
možnosti
Foto

R^Je v tom dost zmatek, věřil bych Cimrmanovi.;-D

0 0
možnosti
Foto

;-DKaždý si můžeme určit svůj pupek světa. I kdyby to opravdu bylo to druhé místo.;-)

2 0
možnosti
Foto

přesně tak Klárko-mně je nejlíp doma v pelechu:-)

0 0
možnosti
Foto

V tom Brušperku je bod, jež označuje zemskou osu... Mám to kousek od baráku, v sezoně se u toho fotí dost cyklistů.

0 0
možnosti
Foto

aha děkuju za doplnění pane Jiří:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik