Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IL

I38v17a75n50a 96L97a22n96c82e

31. 1. 2019 21:45

Ja mam take rada spagety po cesku. Pekne a zajimave napsano.R^

0 0
možnosti
Foto

Mám italskou mentalitu rád, asi proto, že mě v Německu často považují za svého...R^:-)

0 0
možnosti
Foto

R^R^R^ Libuško, to je krásný blog! Teď je mi jasné, že kdyby Ital ochutnal moje špagety, poplival by mě jako dromedár;-D.

0 0
možnosti
Foto

z toho si nic nedělej Zdeni, ono je to i opačně, spousta Čechů v pravé italské restauraci remcá, že ty špagety jsou nějak nedovařený, protože nechápou, že al dente tak prostě být musí-dík za přečtení a krásný den:-)

0 0
možnosti
Foto

Libu, zajímavý článek. Naštěstí mě Italové nevidí, jdu di udělat špagety po česku.:-);-)

1 0
možnosti
Foto

každá podle svého gusta Soni.tak dobrou chut a dík za nákukR^

0 0
možnosti
VN

To bylo hezký povídání o papání ... V cizině jsem nebyla, celý život brambory maštěné jsem baštila ... ;-D

0 0
možnosti
Foto

náhodou brambory na loupačku s kyškou, o je výborná věc Vlastičko-dík za nákuk a pohodové odpoledne:-)

1 0
možnosti
RK

Není na světě člověk ten... to už jsme mockrát probrali. Upřímně, pokud někam jedu, očekávám, že ochutnám tamní kuchyň, tedy pokud chci, nebo budu riskovat, že mi připraví něco z mého domova a nebude to stát za to. Navážet se do zdejších stravovacích zařízení že dělají to či ono blbě je ranou pod pás. Druhou věcí ale je, zda si to provozovatel náležitě neulehčí nebo neušetří. Asi bych to nazval takhle: pokud si otevřu echt italskou ristorante, tak musím očekávat, že tam dříve nebo později nějaký Ital přijde a pokud nebudu v ažůru, tak ta cornuta nebudu stačit počítat.

1 0
možnosti
Foto

R^shrnuls to perfektně RíšánkuR^;-)

0 0
možnosti
Foto

R^karmaR^úplně to vidím a cítím. Jo, jo, hezký článek.:-)

1 0
možnosti
Foto

děkuji paní Kataríno-řecká kuchyně je hodně podobná té italské a je taky úžasná-suvlaki. nebo dolmades-po tom bych se utloukla-a musaka je vlastně jako parmigiana;-)mňam;-)

0 0
možnosti
Foto

R^Jejda, Libu, nějak jsem při čtení dostal chuť na plody moře. Ne na nějaké hluboce přemražené, jaké jsou k mání tady, ale na hezky čerstvoučké:-P

1 0
možnosti
Foto

Pane Pražáku, já také, ale sýr k rybám se vůbec nejí ani v Řecku. Nehodí se to, není to košér - ale samozřejmě ne v tom smylu, jak to mají Židé. Ryba a sýr je prostě nepřijatelná kombinace. Někdy o tom napíši, kdy se pije káva, ouzo, víno a pivo a nikdy se to nemíchá dohromady. Tyhle národy ví, co jedí.;-D

3 0
možnosti
JM

Kdysi jsem pracoval v Praze, relativně v centru poblíž budovy Českého rozhlasu. Chodíval jsem na oběd do typické české hospůdky, kde podávali polední menu a točili dobrý, levný, pivo. A jednou tam zavítaly dvě anglicky mluvící starší dámy, řekly / ukázaly, že jíst, číšník moc nemluvil, jen přikývl a pelášil do kuchyně. Ten den byla gulášová polívka, sekaná s kaší a jako dezert rakvička. K tomu si dámy objednaly kolu. Nevím proč, ale číšník automaticky nosil hned s polívkou talířek s dezertem, asi aby nemusel běhat s dezertem zvlášť. Já si toho nejdřív nevšiml, ale po chvíli jeden štamgast na celou hospodu: „Ty vole Karle, pojď se podívat, tos ještě neviděl. Ony k tý gulášovce žerou rakvičku se šlehačkou.“ :-)

Je to sice sranda, ale jako turisti, většina z nás nemá šanci se orientovat v cizí gastronomii.

4 0
možnosti
Foto

no to je dost dobrá příhoda pane Honzo-mohu vás požádat o autorizaci a vypůjčit si to pokud budu psát další díl průvodcovských příhod? dík za návštěvu a hezký den:-)

0 0
možnosti
Foto

H78a59n25a 72V30l65k94o58v69á

30. 1. 2019 14:26

Dobré témaR^.

S hospůdkami v Praze bych si nedokázala poradit, ale co se týká surovin nejpodobnějších italským mám dobrou zkušenost s Lidlem.

Jejich běžné těstoviny včetně špaget jsou z tvrdé pšenice, stejně tak v Italských týdnech nakoupím Ricottu a Mascarpone, Pecorino...to občas i v Kauflandu (tam mají zase dobré ty šunkové sušené kousky na skvělou Carbonaru....

Zvláštní je že tyhle "levné" obchoďáky mají suroviny kvalitnější než "finest" řady jinde...

(ovšem slyšela jsem že Kaufland s Lidlem má teď stejného majitele a tím to možná bude...)

0 0
možnosti
Foto

Italské těstoviny z italské tvrdé mouky i další přísady se dobře kupují v Marks & Spencerovi.

2 0
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik