Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Libuš, někdy mám pocit já, že jsem právě "objevila Ameriku" :))

0 0
možnosti
Foto

Když budeme definovat sousloví "objevil Ameriku" jako mezník, významný /ať už pozitivně nebo negativně) jak pro Evropu tehdejší i současnou a i pro Ameriku tehdejší a současnou...tak to zkrátka vždy to bude Kryštof Kolumbus bez ohledu na to, že nebyl prvním Evropanem, který na tento kontinent vstoupil :)

1 0
možnosti
Foto

je to tak-dík za komentář:-)

1 0
možnosti
Foto

Zajímavá úvaha! Ale jinak je jasné, že svoji Ameriku objeví alespoň občas každý z nás. ;-)

0 0
možnosti
Foto

pravda Zdeničko-jsou lidi kteří ji objevují stále znova:-)

0 0
možnosti

"Objevení" Ameriky Evropany (Kolumbem) mělo mimo jiné, neblahé následky pro domorodé obyvatelstvo.

0 0
možnosti
Foto

jo ti chudáci dopadli jak sedláci u Chlumce;-D

0 0
možnosti
Foto

Dík za článek a zprostředkování severské reality.:-)R^

Jako první objevitel Ameriky je v sevrských ságách uváděn příbuzný Erika Rudého, Bjarni Herjulfsson, tedy také Viking a krajan Leifa Erikssona. Mezi objevitele Ameriky je také zařazován další Viking Roku 986 vyplouvá z Islandu Bjarni Herjólfsson, který vyplul roku 986 z Islandu a doplul na dohled, ale na pevnou zem nevystoupil. Perličkou je, že jeho loď měl roku 992 koupit syn Erika Rudého, právě vámi zmiňovaný Leif Eriksson.

Mezi dalšími "prvními" jsou uvádění Féničané, Římané, Egypťané, Polynésané a i asiaté, na zákldě genetických výzkumů.

Informace jsou to jistě zajímavé, pro realitu je však užitečnější vzít za své závěr vašeho příjemného blogu. :-)

Karma.

0 0
možnosti
Foto

Kdybyste sledovala Erdoganovy projevy, tak byste věděla, že Ameriku objevili muslimové.

0 0
možnosti
Foto

nic není vyloučené ve smyslu pravda patří vždy vítězům;-D

0 0
možnosti

J73i45r30i 39B51o54r

17. 12. 2018 21:07

Také jsem se díval na ČT.

0 0
možnosti

Skoda, ze kdyz jsem chodil do skoly, tak amerika byli jen vrazi z Wall Streetu. Mohl jsem se dozvedet, ze ji objevil Alexej Ivanvic Amerikov.;-D

1 0
možnosti
Foto

tak za to Jméno můžou také Italové -Amerigo Vespucci;-)

0 0
možnosti
Foto

J26a21n 27P59r14a71ž39á78k

17. 12. 2018 21:00

R^Jj, ty soukromou Ameriku si naivně objevuju dost často;-)

0 0
možnosti
Foto

to většina z nás Honzo:-)

0 0
možnosti

Jsou i domenky o moznosti Phenicanu v pripluti k americkym brehum. Jejich navigacni schopnosti si nic nezadaji s temi schopnostmi Vikingu. Ti by byli o tisic dveste let pred temi severany. Mohu si tuto poznamku dovolit v CR. Na Islandu bych si to nedovolil.

0 0
možnosti
Foto

každý holt vidí svět svojí optikou:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik