Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V první části svého příspěvku vám jakoby dávám za pravdu.K lékaři se vším,

ve druhé ale píši co si myslím : Naše zdravotnictví je švédský stůl,

lékař je nenáviděný sluha a otrok, který údajně vystudoval za vaše peníze,

nic neumí, je líný, arogantní, nenažraný .Lékař a prestižní povolání ?Ještě o karkulce.

Medicína ? U mne asi životní omyl.Byl bych asi zemědělcem, kdyby nám komunisté

nesebrali statek.Kolega Vodvářka má absolutní pravdu.

Kdysi na službě mi přivezli pacienta s infartktem. Volal si pohotovost pro bolest zápěstí.Přijela pohotovost, nic neshledala, pacient dostál Indren / staré nesteroidní antirevmatikum /, u mne na příjmu už ho bolela celá levá ruka , na hrudníku žádnou bolest neměl. Další pacientku bolely kolena, RTG byl negativní, kolenní klouby při vyšetření nebolestivé, hybnost v normě,laboratoř v normě. Na USG břicha ale zvětšené nitrobřišní uzliny,diagnoza : lymfom. Další pacient si stěžoval na bolest v šíji, normálně chodil, prý se přemohl na stavbě. Krční páteř byla opravdu štajf.Diagnoza:krvácení pod měkkou plenu mozkovou /pavoučnici- subarachnoideální /Další pacientka , bolest hlezenných kloubů, kuřačka.Už jsem ji chtěl objednat ̈na RTG kloubů ,naplanovat laboratoř, když jsem si všiml jejích paličkovitých prstů.Nevěděla jak dlouho je má /nakonec se zjistilo,že snad několik měsíců/, diagnoza karcinom plic.Poslal jsem ji hned na RTG plic a srdce a diagnoza byla za hodinu.Stejné se mi stalo u zánětu zápěstního kloubu atd. Další pacient začal být náhle zmatený.Jel autem po silnici jako by měl vypito. Přivezla ho policie.Dřívě prý měl extremně vysoký tlak, při přijetí však normální. Diagnoza?

2 0
možnosti

Disekce hrudní aorty / taková zvlaštní trhlina /.To jsou příběhy z praxe na obvodě a

interně. K echu ani ultrazvuku jsem v životě nedostal. To byly za totáče přístroje samotnho ďábla, jen pro vyvolené.

Proč to píši ? Protože to jsou atypické kraviny. K lékaři se dá přijít s každým příznakem. Ale to by ten lékař skončil na psychiatrii Když mě bude bolet koleno, nemohu si přece myslet ,že mám rakovinu. Je třeba znát podstatné věci, který příznak je vážný a necítit se v ohrožení života, při jakékoli banalitě.Chce to ale něco prostudovat a vytvořit si vlastní názor.Všecho je to hlavě , o IQ. Nejde spoléhat ve všem na lékaře.I ten může chybovat..Zajímavé, že žádná pojišťovna nevydala edukační mateiriál v tomto směru.Důležité je , co bylo v rodině.Důležité jsou psychosociální přenosy".Stres,neuspokojivý rodinný život..to se všechno podepisuje na našemzdraví. Za totality si každý chlap uměl opravit auto. Ale k průjmu si volal pohotovost.A toto bohuže přetrvává.

Zvu vás všechny do zdravotnictví.Můžete nám pomoct,za 15 minut udělat jakoukoli diagnozu, doslova na koleně. Pojďte nás to naučit, pojďte nám to ukázat.A nenavážejte se do kolegy Vodvářky.

7 0
možnosti

Tak to je síla. Děkuji za článek.

2 0
možnosti
Foto

To jsou případy jak od Dr. House. Ano, objeví se, ale není to většina. ;-)

1 0
možnosti
Foto

nenavážím se do nikoho-jeho tvrzením jsem jen podpořila tezi svého článku-tedy jak mám jako laik poznat, že je to opravdu vážné? Sám píšete jak se stres podepisuje na zdraví a člověk který neví co s ním je je pod velkým psychickým tlakem takže ujištění lékaře má obrovský přínos-chápu že lékaři nemohou zvládat ty nápory-o tom jsem psala v přechozím blogu o nedostatku lékařů-kterým se inspiroval naopak pan Vodvářka-tedy jeho slovníkem se do mě navážel ale já to vidím jako vzájemnou motivaci k diskuzi o problémech a ne v osobní rovině urážek-takžepokud by bylo víc lékařů a měli čas na pacienta pohlížet jako na člověk a ne případ který musí vyřídit běhen 15 minut tak by to jistě pro obě strany bylo uspokojivější-děkuji za komentář a hezký den:-)

0 0
možnosti
Foto

jinak chápu že zatímco váš první příspěvek byl neutrální-jakoby mi dáváte za pravdu-po přečtení diskuze a možná i něčí intervence jste si uvědomil, že by nebylo dobré si to u někoho rozházet a tak bylo nutné přitvrdit a otoči o pár stupňů-chápu a nezlobím se;-)

0 0
možnosti

Ani ne.Spíše nesouhlasím s vaším názorem na emigraci mladých lékařů.

Je to stále stejná písnička.Já jsem začínal v roce 1979, od té doby se nic nezměnilo.Dnes už mladí nechtějí sloužit 8 služeb do měsíce, z toho jeden celý víkend.Jednou / je to asi 3 roky/ jsem cestoval ze semináře s 2 lékařkami ze Vsetína./Agel/. 6 služeb do měsíce,+ 42,5 hodiny týdně normálního úvazku / služba trvá 15 a půl hodiny, víkendová 24 hodin,po službě se jde do práce/, čistá mzda 30 000 Kč,V pracovní době psaní na stroji všemi deseti / 60% pracovní doby ? dříve to bylo víc// Žádný přístup k echu nebo ultrazvuku./interna/.Atestace za 5 let.Špatné vztahy, málo sester, málo lékařů.Po atestaci stejný režim.Není lepší jít do Německa,kde mladí slouží většinou jednu službu do měsíce a starší kolegové mají čas se jim věnovat ?A něco se opravdu naučit v celkem krátké době ?Americký systém rezidentury je ještě tvrdší ale americký lékař má před sebou jinou "perspektivu" /polonismus/.Abych nebyl sobecký, mladé sestry jsou na tom snad ještě hůře.

0 0
možnosti
Foto

i já jsem v diskuzi pod tím blogem opakovaně psala, že se těm lékařům nedivím-sám píšete málo lékařů-to bylo vše na co já poukázala-chyba systému

Libuse Palkova 60487

Facebook

Blog

to určitě ne-je to jen součást nekoncepční politiky pro kterou dostupná zdravotní péče není prioritou ač by být měla.kdyby ti lékaři byli adekvátně ohodnoceni neodcházeli by jinam a já jim vinu nedává, naopak je chápu, stejně je to s těmi druhými imigranty, kdyby politici nezaspali a včas to podchytili tak dnes nebude v Evropě takový chaos- v obou případech tedy místo příčiny hodnotíme jen důsledek neschopnosti politické reprezentace-snad jsi četla můj blog o talířku s dvanácti sušenakami o které se dělí politik volič a imigrant-to je přesně ono https://libusepalkova.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A180707_669590_blogidnes&razeni=vlakno&strana=2

0 0
možnosti

Dnes staci se sikovne zeptat na internetu a hned vite co vam je. Podle odpovedi tromboza, okamzite navstivte lekare. Zily ovsem v poradku a ani nic jineho na trombozu neukazovalo. A pa doktor se ptal, az se doptal na hezkych par let stary uraz patere. A uz prvni trapeni psychotherapeutem prineslo ulevu.

0 0
možnosti

Ano, všechno je to o hlavě, a IQ - potenciálních pacientů...

A to je ten problém...

Dík za to, co jste napsal.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS