Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KS

Na jazyku je nejdůležitější, že se lidi domluví. A už je jedno, jaká slova používá.

0 3
možnosti
TK

A že se przní a ochuzuje krásná čeština, to je vám jedno???8-o8-o8-o

3 0
možnosti
JS

Jen tak dál fandím Vám VR^

0 0
možnosti
Foto

To by mě opravdu zajímalo, co za lidi má i v této diskusi potřebu dávat mínusy. To už musí být aberace (česky úchylka ;-D).

0 0
možnosti
Foto

děkuju za karmu a přečtení paní Aleno

0 0
možnosti
JJ

Mein Gott,Vy jste to ale pěkně naPálkovala,karma!!!!![>-];-D

0 0
možnosti
AS

Fuj, jsem to ale zatvrzelý asociál, tuhle češtinu odmítám používat;-D

1 0
možnosti
Foto

Nedělejte si z toho šoufky, jsou národy, kde přejmout slovo (a zejména z angličtiny) je téměř hrdelní zločin, a tak Francouzi nemají software, ale logiciel, o finskému puhelinu (telefonu) netřeba mluvit.

Jenže nařizovat můžete, co chcete, to i u nás byly a jsou takové snahy. Víte třeba, že video(magnetofon) má být správně magnetoskop? Ač naprosto logické, život rozhodl jinak.

Ale nakonec i Němci s mobilu říkají handy.

Když slovo označuje populární pojem, tak ho veřejnost převezme a pak buď zdomácní (fotbal, sport) nebo časem zanikne. Někdy se ale ujme nějaký novotvar (počítač), který zdatně konkuruje tomu přejatému kompjútru.

Slova jako "gůglovat, xeroxovat" jsou novotvary i v angličtině, ale my třeba luxujeme, zatímco Angličan hooveruje.

Esemeskovat je naopak místní pojem, v angličtině se textuje.

3 0
možnosti
Foto

Tak to je naše realita a kdo neví, vo co go, asi není dostatečně in a měl by si ASAP upgradovat svoji image.

No nic, jdu si přečíst Jiráska, i když ten už je dávno out.

Díky za pobavení.:-):-):-)

2 0
možnosti
Foto

tak vám přeju pěknou četbu Pavlo-co by Jirásek asi na dnešní češtinu říkal?

0 0
možnosti
Foto

Libuš, výborně popsané to ŠÍLENSTVÍ. R^R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

děkuji Horste jsem ráda že se vám to líbí

0 0
možnosti
KK

Super pobavila jste mě R^

2 0
možnosti
PP

P76e93t25r 91P95á92n69e94k

27. 6. 2017 21:10

Je to dobré. Jak slohově, tak ideově. Zajímalo by mne čím to je. Je to řízené rozpouštění národní identity, nebo zákonitý vývoj vyplývající z bezbřehých možností celosvětové komunikace nebo snobismus?.To by stálo za diskusní blog a na rozpoutáni diskuse jste tu Vy.

3 0
možnosti
KK

Je to zákonitý vývoj ;-)

1 1
možnosti
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik