Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

První den s důchodci je konečně u konce

Když jsem vezla skupinku italských turistů, neobešlo se to samozřejmě bez  přednásky o jídle a o tom, jak skvělá je jejich kuchyně

Padre Giuseppe mi se stejnou vážností, s jakou předtími odříkával slova motlitby, začal vyjmenovávat nejrůznější druhy těstovin: spaghetti, penne, rigatoni, orecchiette, bucatini, farfalle, pappardelle, lumache, tagliatelle, fettuccine …Říkal to tak procítěně, jakoby citoval Vergiliovy verše, a nezasvěcený by se při pohledu na jeho rozněžněný výraz mohl domnívat, že mi vyznává lásku… Chifferi,  rigati, maccheroni, ravioli, fusilli, torti, lasagne, linguíne, tortellini… pokračoval zaníceně a jeho hlas přecházel do šepotu. Byl jako v extázi a mě napadlo, že kromě studia teologie musel absolvovat nějaké kursy vaření, protože na chlapa byl ten výčet skutečně obdivuhodný.

Dvě starší dámy mi pak začaly vysvětlovat, jak se liší tagliolini a tagliarelli, ale samy v tom asi neměly příliš jasno, protože se nějak nemohly shodnout a málem se pohádaly.

Doufala jsem, že to všechno co vynesli z autabusu, včetně láhví vína, snědí hned a tady, aby je nenapadlo to pohoštění propašovat  do arcibiskupského paláce, až půjdeme na schůzku s panem kardinálem. Už jsem si představovala jak si uděláme piknik na letenské pláni, a nebo někde na magistrále uprostřed hustého pražského provozu…

Dorazili jsme do Prahy už za tmy a recepční mi hned dala najevo, že máme pořádné zpoždění. Také klienti bručeli, že jsou unavení a všichni se tvářili že je to moje vina. Neodpustila jsem si poznámku, že kdybychom se bývali nezastavovali v tom Táboře…      

Když jsem je ubytovala, snažila jsem se co nejrychleji zmizet, ale padre mezitím stihl dojet nahoru do pokoje a seběhl zase dolů do recepce a začal si stěžovat, že v koupelně nemá bidet, aby mu dali jiný pokoj. Nechtěl věřit když recepční odpověděla, že žádný pokoj s bidetem nemají.

„Ať ze sebe nedělají žádný hogo fogo, já když byla v Itálii na dovolený, tak jsme bydleli v takový hrozný díře,“ začala mi vyprávět  a výraz její tváře ve mně vzbudil podezření, že i kdyby nějaký pokoj s bidetem měla, tak ho mé skupině zatají, jen aby se pomstila za nepohodlí, jakého se jí v Itálii během dovolené dostalo.

„To záleží na tom kolik jste za ten zájezd zaplatila, samozřejmě že otřesné hotely se najdou všude.“

„No zaplatili jsme dost“ odporovala.

„Tak se na vás asi snažila napakovat ta cestovka a strčila vás do nějakého podřadného penzionu. Ale co budeme teď dělat s tím pokojem?“ 

Padre chvíli trpělivě poslouchal, jak se dohaduji s recepční, a ačkoliv nerozuměl ani slovo, přirozenou intuicí zřejmě pochopil, že bidet nebude. Požádal mě, abych alespoň zajistila, aby jim k večeři dali dostatek pečiva a vody. Nato recepční reagovala, že už asi žádné teplé jídlo nebude, když jsme přijeli tak pozdě, že budou mít  jenom nějaký studený talíř.

Pospíchala jsem do jídelny, která byla hned vedle recepce a tam jsem zjistila, že její informace nebyla přesná, což mě utvrdilo v přesvědčení, že je to sadistka ventilující svou frustraci z nepodařené italské dovolené na všech Italech. Teplé jídlo kupodivu ještě bylo a vrchní si mi hned postěžoval, že mu volali z cestovky a oznámili, že máme zpoždění, a že kvůli nám tu budou přesčas. Stejně jako jeho kolega v Budějovicích se ke mně choval, jako bych snad přijela pozdě naschvál jen proto, abych mu znepříjemnila život.

Znovu jako tolikrát jsem si uvědomila, že průvodce je něco jako nárazník, izolační vrstva fungující mezi nejrůznějšími tlaky a bez trošky diplomacie to nejde.

Chápu problémy cestovky, recepčního, číšníků ale i stížnosti klientů a snažím se jen obrušovat hrany, smiřovat proti sobě stojící tábory, sbližovat opačné názory, vysvětlovat a vysvětlovat a vysvětlovat… Jenže toho večera jsem ze všeho byla tak unavená, že jsem stroze přerušila číšníkovy litanie a požádala ho, aby na stolech bylo dost pečiva a vody.

„Nejsme tu žádní blbci a tohle nejsou naši první Italové, paní  průvodkyně, takže víme moc dobře, co máme dělat a nikdo nám nemusí radit,“ ohradil se uraženě.

“Já z vás blbce dělat nechci, jen vám tlumočím slova vedoucího skupiny, odsekla jsem, protože jsem už měla všeho fakt dost. Několikrát jsem skupince zopakovala, v kolik ráno vyjíždíme na okružku Prahou a jela domů, abych stihla poslední metro.

Autor: Libuše Palková | úterý 12.9.2017 8:56 | karma článku: 16,94 | přečteno: 1015x
  • Další články autora

Libuše Palková

Veřejná omluva

Ráda bych se tímto veřejně omluvila kolegovi blogerovi panu Klarovi, kterého jsem citovala v nedávném blogu, protože se mi nelíbilo když napsal, že ženy jsou bez obzoru. A tak jsem si, jak je mým dobrým zvykem, dovolila oponovat.

28.4.2019 v 6:35 | Karma: 10,61 | Přečteno: 932x | Diskuse| Osobní

Libuše Palková

Chcete mít vysokou karmu a čtenost?

Hlavní je samozřejmě výběr témat-nejvíce se zavděčíte kritikou islámu, imigrantů, feministek, EU, genderu, levičáků, sluníček, vítačů, Pražské kavárny. Populartitu vám zaručí pochvalné ódy na USA a Izrael, církev, judaismus

26.4.2019 v 8:31 | Karma: 6,43 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Jak se zbavit nepohodlného blogera

Ráda bych se vyjádřila k tomu proč jsem byla zmizena, pokud nezmizí i to. Všichni víme že po stažení určitého počtu blogů nebo smazaných komentářů přichází sankce. Takže se dá zařídit, aby nepohodlný bloger zmizel z hlavní strany.

26.4.2019 v 7:28 | Karma: 14,96 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Osobní

Libuše Palková

Libo-li koprolit?

Jestli čekáte nějaký recept na novou vylepšenou verzi koprové omáčky, tak vás zklamu. To slovo nemá s koprovkou nebo koprem vůbec nic společného. Koprolit je totiž zkamenělý výkal. Z toho by si nikdo omáčku ani polévku asi nedal

25.4.2019 v 11:07 | Karma: 5,53 | Přečteno: 214x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Nobelovku pro zakladatele teroristické organizace?

Nedávno se zde jeden bloger zamyslel nad tím, že Nobelovu cenu za mír dostávají všelijací lidé, zmínil třeba Obamu nebo mladičkou aktivistku. Zapomněl však na zakladatele organizace, kterou mnohé země prohlásili za teroristickou.

24.4.2019 v 12:31 | Karma: 5,58 | Přečteno: 171x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik