Muži povinně do porodních sálů

20. 09. 2018 17:55:19
Nebojte, nadpis je úmyslně provokativní, takovou hloupost by snad nikdo nemohl myslet vážně. Jen tím reaguji na článek, který naopak pléduje za to, aby budoucí tatínkové k porodu nechodili. Obě stanoviska jsou samozřejmě extrém.

Jestli bude otec u porodu svého budoucího dítěte, je podle mě jen a jen na uvážení obou rodičů, a nikdo by jim to neměl zakazovat nebo v tom bránit, či naopak do toho nutit.

Vždycky jsem si myslela, že když už se k tomu muž rozhodne, je to hlavně proto, aby byl své ženě oporou a dokázal jí, že ono známé "v dobrém i zlém budu ti po boku stát", které si zamilovaný pár slibuje při svatbě, myslel naprosto vážně. Vždyť porod společného dítěte je významnou událostí, která muže a ženu ještě více sblíží. To že je otec většinou vykázán někam na chodbu, jako by byl zbytečný a nežádoucí, jako by se ho to netýkalo, je tak trochu ponižující. Jeho dítě přichází na svět a on by u toho neměl být? Jako neužitečný trubec, jehož role skončila oplodněním, je vyhnán slovy: Nepleťte se do toho, tady byste jen překážel, běžte ven a pak se můžete jít s kamarády opít do němoty.

Neříkám že by se měl přímo dívat na to, jak se dítě klube na světí-ne každý ten ne pohled musí každý ustát. Ale být u ženy, držet ji za ruku a uklidňovat, a zároveň si uvědomit, čím rodička prochází, a co to obnáší, to je minimum toho, co může milující muž udělat. Často však neudělá ani toto minimum, ale hlavně že pak jde mimčo s kamarády pořádně zapít a oslavit. Proto si také muži vydupali to volno po porodu-aby mohli pařit a pak se vyspat z kocoviny. :-))) Ale teď vážně, nejde jen o útěchu, jde o to gesto sounáležitosti, které tím muž vyjádří. Však když on měl rýmičku, také ho potěšilo když manželka projevila spoluůčast.Ovšem z diskuze pod zmíněným článkem vyplynulo, že důvody proč muži chtějí být u porodu jsou velmi zvláštní, řekla bych až obskurní.

Olga Pavlíková

R^
Heslo dnešního světa jsou zážitky. Já, já, já mám nárok na zážitek. Myslíte, že se budou chtít dnešní lidé tohoto výdobytku vzdát? Obávám se, že to s nimi půjde ještě hodně dlouho

+2/−1 doporučit18.9.2018 15:40

https://nesrsta.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A180918_657554_blogidnes

Já jsem sice známá svým poměrně skeptickým názorem na muže a jejich pohnutky, ale že by to bylo až tak vážné, a oni porod dítěte a bolest své ženy považovali za adrenalinový zážitek? Nedalo mi to a zeptala jsem se proto paní Pavlíková s kolika muži o tom hovořila, aby si mohla být jistá z pozice ženy tak ohodnotit mužské postoje. Ujistila mě, že podle ní je tam muž něco jako módní výstřelek, jde si tam užívat, popřípadě tam jde jen z povinnosti, aby ho známí neodsoudili. Jestli je to pravda, tak v tom případě je to s muži ještě horší, než jsem si já vůbec kdy uměla představiti v těch nejčernějších představách.

Olga Pavlíková

Chlap tam dnes je jen jako módní výstřelek a jak už jsem uvedla, jde si to užít a někteří tam chodí proto, aby je okolí neodsuzovala doporučit18.9.2018 22:42
https://nesrsta.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A180918_657554_blogidnes

Sám autor pak svůj blog vysvětlil tím , že chtěl varovat "dnešní zjemnělé chlapce", aby pak neměli problém. Kdybych si povzdychla, že praví chlapi už vymírají a dnešní mužská populace je příliš zjemnělá, asi by mi láli do zatracené feministky, která nenávidí a podceňuje muže. Ale když to napsal chlap, tak na tom asi něco bude, ne?

Je možné, že přítomnost u porodu by hochy-budoucí tatínky naopak trochu zocelila, možná by si pak vážili víc nejen své manželky, ale všech žen o trochu víc, kdyby na vlastní oči viděli, že přivést dítě na svět zas taková sranda není. Možná by si pak víc vážili i života jako takového, nejen svého, ale i životů jiných. Třeba aby pak méně riskovali na motorce a při jiných nebezpečných aktivitách, třeba by zprávu o tom, že se ve Středomoří potopila loď s pěti sty imigranty tak hloupě a cynicky nekomentovali. Možná by do porodních sálů měli povinně a pravidelně chodit politici, před každým závažným rozhodnutím, které může vést k rozpoutání násilí nebo i válce..ale ne, nebojte, zas tak naivní nejsem. Aby muži pochopili, že porod není jen nějaký "adrenalinový zážitek", ale je to zázrak, a že každý život je cenný a posvátný, na to by nestačilo nechat je jen se dívat. To by museli rodit oni sami, pak by si teprve možná začali uvědomovat, jaká je škoda každého zbytečně ztraceného lidského života .Ale je mi jasné, že i tohle spadá jen do říše snů a představ o tom, že svět by mohl být lepší.

P.S.Porod je věc individuální a každá žena to snáší jinak, takže zasloužilé rodičky, které rodí rády a často, nebo superženy, které odrodily s úsměvem a ještě přitom uštrikovaly svetr prosím o zdrženlivost v diskuzi. Ve snaze ukázat, jak ony jsou úžasné a jiné ne, pak nepřímo podporují stanovisko některých mužů, že o nic nejde, a berou kuráž ženám, zejména prvorodičkám, které by možná chtěly říct: "Ano miláčku, moc mi pomůže, když tam budeš se mnou."

Ale já osobně se přiznám, už jen z estetických důvodů, že bych nechtěla aby mě partner viděl v takové situaci což neznamená, že nemám pochopení pro ty, kteří to vidí jinak.

Autor: Libuše Palková | čtvrtek 20.9.2018 17:55 | karma článku: 19.25 | přečteno: 1342x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 26.01 | Přečteno: 448 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 518 | Diskuse
Počet článků 784 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1819

Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...