Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Televizní program pro normální ženy

Přestože ženská emancipace proběhla už dávno, mám někdy pocit, že tak často deklarovaná  rovnoprávnost pohlaví je pouhá prázdná floskule a všechno je zařízeno jen pro chlapy.

 To připouští i někteří z nich, například  filozof Bělohradský řekl, že místo aby se ženy snažily přizpůsobit světu definovanému muži, měly by se samy snažit o svou vlastní ženskou definici světa. A již v roce 1825  irský spisovatel William Thompson  napsal pojednání  nazvané  Stížnost jedné poloviny lidstva, tedy žen, proti troufalosti druhé poloviny, tedy mužů, držet je v politickém a  proto i společenském, ale také domácím otroctví.
Od doby, kdy byl napsán tento spis, uběhlo mnoho let a změnila se spousta věcí, ale ženská práva jakoby byla stále opomíjena. Stačí se například dívat na televizi.
Tak včera večer jsem viděla pořad o natáčení nového filmu, v němž režisér vysvětloval, že hrdinka nemusí ani mluvit, hlavně že tam je, stačí její tělo, úsměv, gesto, ale to hlavní opravdu podstatné se odehraje mezi otcem a synem. Tedy čistě mužská záležitost, dva chlapi se perou o ženskou, ale ona k tomu nemá právo říct ani Ň. No kde to jsme?  Fakt mě to nakrklo. Proč by měla žena pořád ještě být pouhým mlčícím objektem? Se vší úctou k onomu panu režisérovi a jeho dílu jsem vztekle přepnula na jiný kanál. A vida, tam byla žena protagonistkou a směla dokonce mluvit, zatímco její mužský protějšek byl jen pouhým doplňkem sedícím na gauči. To mě příjemně překvapilo a zaujalo, ale jen do okamžiku kdy jsem pochopila, že je to reklama na smeták. Zatímco on se pohodlně rozvaloval  a četl noviny,  ona pilně poletovala po domě a byla jako u vytržení z toho, že  ten nový mop dokáže hravě uklidit celý dům! Povalující se a relaxující muž na závěr pokýval hlavou a řekla, že jeho žena je prostě dokonalá. Co nám to podsouvají za blbost?  Dokonalá žena musí lítat po domě a být šťastná, že smí uklízet, zatímco on se válí na gauči jako paša? Užasle jsem zírala na obrazovku, jak ten dokonalý prototyp ženy krouží kolem mopu, jako striptérka kolem tyče. Zdálo se, že  zažívá téměř orgasmus. Měla bych se stydět, ve mně smeták  ani uklízení takovou extázi nevyvolávají. Asi nejsem normální, nebo přinejmenším, jak právě řekl ten lenoch na pohovce,  nejsem dokonalá žena.
Přepnula jsem netrpělivě na další kanál a doufala, že tam najdu něco, co podpoří můj světový filozofický názor. No konečně, žádný dokument o tom, že jen muži mají světu co říct, ani reklama ukazující ženy jako vzorné a šťastné uklizečky, ale docela obyčejný romantický film. Nemám tyhle slaďáky ráda, jsou většinou hloupé a bezduché, ale snad alespoň tahle pohádka pro dospělé ukáže ženský úděl v lepším světle a napraví mé pošmodrchané sebevědomí ženy, která tak troufale nechce být jen objektem, ale svéprávným subjektem. Ale zase jsem se spletla. Jak jsem s použitím určité dávky kombinační logiky pochopila, hlavní hrdinka filmu řešila problém, jestli odejít od rodiny se zbožňovaným a zbožňujícím milencem, nebo zůstat u despotického manžela, který ji bez ustání ponižuje a navíc podvádí se služkou. Smysl pro zodpovědnost samozřejmě zvítězil a hrdinka filmu se hrdinně obětovala dětem a rodině.
Další rána pro mou představu o ženě jakožto samostatné bytosti s právem na sebeúctu…já bych chlapa, který mě ponižuje, prohodila pěkně rychle oknem. Fakt nejsem normální, já snad nemám právo žít, jsem vůbec ženská?
Zkusila jsem radši  přepnout na nějaký německý kanál. Německy sice moc neumím, ale tak si alespoň nebudu připadat méněcenná, pokud  tam nějaká Němka bude tvrdit, že ten nový prací prášek by nedala ani za nic, protože jedinou její ambicí a životním snem je mít prádlo bělejší než bílé.
Němka nezklamala, žádný prášek na praní nepotřebovala, ona totiž asi vůbec neprala, protože žádné prádlo neměla. Nahá se rozvalovala na posteli a hladila si prsa a přirození, tvářila se jako přiblblá Barbina a občas si dokonce strkala do pusy prsty, jako malé dementní dítě. Vzápětí se objevila jiná nahá žena a pak další a další, a všechny se nepřirozeně kroutily a špulily ústa, přivíraly oči a roztahovaly stehna.
Chvíli jsem čekala, jestli se tam objeví alespoň nějaký pěkný mužský tělo, ale nic. A když už se konečně chlap objevil, tak to byl gay, který, jak jsem i se svou mizernou němčinou pochopila, vyzýval jiné gaye, aby zavolali na číslo uvedené na obrazovce, že si po telefonu pěkně užijou, což ostatně slibovaly všechny ty vrtící se a vrnící nahotinky.
 Ne že bych se chtěla dívat na chlapa, jak si ho tam honí a ještě platila za telefon, aby mi mohl vyprávět, co přitom cítí. Ale už jen ze zásady mi přišlo nespravedlivý, že tam jsou ženský těla vystavený jako maso u řezníka, zatímco o kousek pěknýho chlapa tam oko nezavadí, jakoby se nějaká vzrušující podívaná pro ženy vůbec nepředpokládala. Nejsem žádná nymfomanka, ale čistě teoreticky z hlediska emancipace vzato, proč by žena neměla stejná práva potěšit své oko jako muži?
Ale na to vlastně odpověděla ta předchozí reklama.
Jestliže má  být dokonalá žena u vytržení při pohledu na nový leštící prostředek nebo vysavač, a při vaření a uklízení se tvářit jako by se tím ukájela, popřípadě se pak ještě na tu vlastnoručně naleštěnou podlahu natáhnou a sama se nakonec udělat, aby se pán tvorstva pobavil a potěšil, tak proč se takové ženské vlastně potřebují dívat na pěkná mužská těla? Výše zmíněné aktivity ženám, tedy alespoň podle představ zadavatelů a producentů těchto reklam (kolik procent z nich je asi ženského pohlaví?) stačí  k naprostému štěstí a totální extázi. A pánové mohou jen sedět v křesle a dívat se, jak kolem nich běhají představitelky něžného pohlaví s vysavači, hrnci plnými dobrot a pak masturbují s výkřikem, že čekají na telefonát trouby, který je ochoten za to patřičně platit.
Jen trochu mě uklidnilo zjištění, že se jedná o čistě pánský kanál, dámský kanál, ukazující pouze nahé masturbující muže jsem nenašla. Ženy asi v takových kanálech zalíbení nenachází a tak se kvůli nízké sledovanosti nevyplatí je provozovat.To že si muži v podobných kanálech naopak libují  samozřejmě neimplikuje, že jako celek patří do kanálu, to by bylo přece jen laciné a ubohé tvrzení, protože není správné zevšeobecňovat a házet všechny na jednu hromadu, nebo v tomto konkrétním případě, do jednoho kanálu. Alespoň výše zmíněné pány Bělohradského a Thompsona bych do kanálu určitě neházela, možná ještě Pierse Brosnana, Breda Pitta, Charlie Sheena a pár jiných pěkných kousků bych nechala na semeno a pro potěšení, ale zbytek bych do kanálu fakt klidně spláchla. Zuřivě jsem přepínala programy až jsem narazila na televizní debatu, ve které několik intelektuálů o čemsi velice zaujatě diskutovalo.  I oni sice chvílemi zaujímali nepřirozené, jakoby předem nastudované pózy, zamyšleně si mnuli čelo a podpírali si brady, ale pořád to vypadalo líp než ty nahotinky předtím, které si mnuly úplně jiné části těla.
Konečně nějaké duchovno, zaradovala jsem se.
Ale to bylo předčasné. Jeden z těch vzdělanců vysvětloval, že ve společnosti vládne skrytá věčná válka mezi oběma pohlavími jen proto, že ženy mužům závidí penis.
Chtělo se mi zaječet a hodit po tom blbcovi televizní přepínač. Jiný muž mu  však začal odporovat s tím, že je to přesně naopak, že muži ženám závidí nejen to, že jsou nositelkami života, ale také, že Máří Magdaléna byla první, kdo viděl Krista vstát z hrobu.
Málem mě z toho kleplo, a jako v tranzu jsem cvakala dálkovým přepínačem abych našla program, který by mě uklidnil.V duchu jsem děkovala Bohu, ač zavilá ateistka, že jsem se předtím ovládla a ovládač po televizi nehodila, protože teď bych bez něj byla úplně nahraná.
Narazila jsem konečně na dokument o přírodě, na obrazovce se objevila poklidná vodní hladina nějakého jezera, na které plavaly kachničky a labutě a jiní vodní ptáci. Konečně snad něco, co mi ukáže svět jako idylické místo plné harmonie, kde ženská může existovat jako svobodná bytost kochající se přírodou, a ne jako pouhá uklízečka, kuchařka nebo prostitutka, pomyslela jsem si.
„U tohoto druhu vodního ptactva se o potomstvo překvapivě nestará samice, “ říkal sametově hebký hlas komentátora a mně připadal jako balzám na mou zmučenou duši. Blesklo mi hlavou, že o nějaký vlasový balzám se před chvílí v jedné reklamě praly dvě krasavice, ale hned jsem tu nedůstojnou představu zaplašila a hltala dál slova komentátora:
“Matka jen naklade vejce a celou dobu pak na hnízdě sedí otec, který o mláďata svědomitě pečuje i po vylíhnutí.“
No vida, pomyslela jsem si, jestli se někdy znovu narodím, chci být radši ptákem.
Ačkoliv vzhledem k tvrzení toho intelektuála, že ženy mužům závidí penis, bych asi radši měla upřesnit, že v příštím životě bych chtěla být samicí tohoto druhu vodního ptactva.

Autor: Libuše Palková | středa 28.3.2018 18:11 | karma článku: 19,68 | přečteno: 1451x
  • Další články autora

Libuše Palková

Veřejná omluva

Ráda bych se tímto veřejně omluvila kolegovi blogerovi panu Klarovi, kterého jsem citovala v nedávném blogu, protože se mi nelíbilo když napsal, že ženy jsou bez obzoru. A tak jsem si, jak je mým dobrým zvykem, dovolila oponovat.

28.4.2019 v 6:35 | Karma: 10,61 | Přečteno: 932x | Diskuse| Osobní

Libuše Palková

Chcete mít vysokou karmu a čtenost?

Hlavní je samozřejmě výběr témat-nejvíce se zavděčíte kritikou islámu, imigrantů, feministek, EU, genderu, levičáků, sluníček, vítačů, Pražské kavárny. Populartitu vám zaručí pochvalné ódy na USA a Izrael, církev, judaismus

26.4.2019 v 8:31 | Karma: 6,43 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Jak se zbavit nepohodlného blogera

Ráda bych se vyjádřila k tomu proč jsem byla zmizena, pokud nezmizí i to. Všichni víme že po stažení určitého počtu blogů nebo smazaných komentářů přichází sankce. Takže se dá zařídit, aby nepohodlný bloger zmizel z hlavní strany.

26.4.2019 v 7:28 | Karma: 14,96 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Osobní

Libuše Palková

Libo-li koprolit?

Jestli čekáte nějaký recept na novou vylepšenou verzi koprové omáčky, tak vás zklamu. To slovo nemá s koprovkou nebo koprem vůbec nic společného. Koprolit je totiž zkamenělý výkal. Z toho by si nikdo omáčku ani polévku asi nedal

25.4.2019 v 11:07 | Karma: 5,53 | Přečteno: 214x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Nobelovku pro zakladatele teroristické organizace?

Nedávno se zde jeden bloger zamyslel nad tím, že Nobelovu cenu za mír dostávají všelijací lidé, zmínil třeba Obamu nebo mladičkou aktivistku. Zapomněl však na zakladatele organizace, kterou mnohé země prohlásili za teroristickou.

24.4.2019 v 12:31 | Karma: 5,58 | Přečteno: 171x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Konec světa

Nemám na mysli apokalypsu nebo katastrofu, která ukončí existenci naší planety, jak to předpovídali třeba Mayové nebo Nostradamus, ale místo kde končí Evropa.Tedy konec ne ve smyslu časovém ale prostorovém či přesněji geografickém

24.4.2019 v 10:43 | Karma: 8,72 | Přečteno: 413x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Co vás napadne při pohledu na zlatý déšť?

Zlatý déšť už pomalu odkvétá. V okolí našeho domu je keřů hned několik a pořád jsou ještě krásné. Ráda se u těchto prvních poslů jara zastavím, teda jedněch z prvních a potěším zrak pohledem do syté žluti jejich drobných kvítků. .

23.4.2019 v 17:41 | Karma: 13,74 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Tušíte kde se nachází střed Itálie?

S hledáním geografického středu a skutečného centra Apenninského poloostrova je to tak trochu jako s hledáním bodu G. Každý tvrdí že ví, kde to je, ale jejich názory se různí a tak to vypadá, že těch pravých středů je hned několik

22.4.2019 v 13:30 | Karma: 15,11 | Přečteno: 1720x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Sybila s bobkový listem

Zní to možná jako nějaký prapodivný recept, ale kdo četl můj předchozí blog o výletě za Kumskou Sybilou už tuší, že je tu slíbené dokončení popisu mé dávné cesty do jedné z nejzajímavějších částí Itálie.

20.4.2019 v 21:15 | Karma: 18,28 | Přečteno: 1893x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Rozkvetlé Kladno

Jaro dorazilo už i na Kladno a všechno tu kvete a voní. Kdo tu nebyl asi netuší, že Kladno je plné parků, lesoparků a jiných zelených ploch. Vyhrálo dokonce několik soutěží a je nositelem mnoha ocenění za péči o životní prostředí.

19.4.2019 v 21:11 | Karma: 17,38 | Přečteno: 951x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Poslední večeře jako opulentní hody

Snad nepřekvapí, že právě dnes hodlám psát o Poslední večeři. Miluju výtvarné umění, a tak vám představím tři nejzajímavější, nebo možná nejvíce diskutovaná malířská plátna, jejichž autoři se tomuto náboženskému motivu věnovali.

18.4.2019 v 21:58 | Karma: 21,66 | Přečteno: 2279x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Hysteron proteron

Pokud mě chcete opravit, že se to píše jinak, tak ne, nebojte, nechci psát o histriónech, kteří se v mužské populaci vyskytují poměrně často a pár bych se jich našlo i zde na blogu. Mám na mysli rétorickou či slohovou figuru.

18.4.2019 v 7:08 | Karma: 18,89 | Přečteno: 1618x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Ty letošní nominace to byla ale bída

Nepřipadá vám podobné prohlášení přinejmenším nezdvořilé vůči nominovaným? Zdá se vám, že kdo tohle pronesl, postrádá elementární lidskou slušnost? Umíte si představit že by nějaká žena takto komentovala výběr v mužské kategorii?

17.4.2019 v 12:49 | Karma: 18,08 | Přečteno: 2067x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Nevěstinec v koncentráku

Již Arnošt Lustig kdysi toto ožehavé téma zmínil ve svém vyprávění když líčil, jak někteří vězni si mohli dovolit i prostitutky. Podrobněji o tomto jevu informuje dokument Ty proklaté hodiny večer", který natočila Andrea Osterová.

16.4.2019 v 13:10 | Karma: 22,90 | Přečteno: 3120x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Nechceme imigranty

Je zajímavé kolik lidí tu píše, jak nemají rádi Rusy a imigranty, a pokud jsou to nemakačanové, kteří žijí ze sociálního systému bohatého Západu, tak by je hned poslali pryč .Ale když se jim to hodí, najednou nic z toho nevadí

15.4.2019 v 13:37 | Karma: 15,76 | Přečteno: 3301x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Kam zmizela druhá nejlepší blogerka?

Zdá se vám že jsem už dlouho neslyšeli o loni oceněné blogerce paní Pilloni? Dostala cenu a zmizela...má co chtěla a my svým způsobem také. Nebojte, dělá nám jen samou čest nadále a šíří dobré jméno zdejšího stavu blogerského.....

14.4.2019 v 14:39 | Karma: 16,26 | Přečteno: 2998x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Pražská náplava na Kladně

A co se ti prosím tě stalo? ptají se mě ohromeně Kladeňáci, když jim při seznamování sdělím, že jsem se na Kladno přistěhovala z Prahy. Jak tě proboha napadlo, že chceš bydlet právě tady? diví se moji noví kámoši a kamarádky.

13.4.2019 v 19:22 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2256x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Italské sýry jsou nejlepší na světě

Ikdyž italštinu ovládáte poměrně slušně, některé italské svátky mají těžko přeložitelný a bez znalosti reálií nepochopitelný název, takže dokud se nevrhnete do víru dění a slavení, netušíte o co jde a co vás čeká...nebo se zeptáte

12.4.2019 v 11:02 | Karma: 14,36 | Přečteno: 2333x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Už jste jedli specialitu zvanou hadry?

Jak jsem v předešlých článcích už popsala, v Itálii se pořád někde něco slaví. Nějaká ta sagra nebo festa, se koná prakticky kdekoliv a kdykoliv. Hlavní je vědět přesně o co jde a co se slaví, aby jste se pak nedivili jako já

11.4.2019 v 18:13 | Karma: 17,17 | Přečteno: 2133x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Jack Rozparovač podruhé

Letos v březnu proběhla tiskem zpráva, že je konečně známa identita jednoho z nejsadičtějších masových vrahů: Nejspíš to byl polský žid a emigrant Kosminski. Jenže jak se zdá další z potencionálních podezřelých měli podobný původ

10.4.2019 v 9:33 | Karma: 14,42 | Přečteno: 3255x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik