Proč číst bulvár?

1. 11. 2017 16:05:19
Mne osobně neznalost bulvárních novinek přišla na čtvrt miliónu. Někteří lidé nad bulvárem ohrnují nos, ale následující skutečný příběh vám ukáže, jak neznalost toho, co se ve společnosti aktuálně děje, se vám může krutě vymstít.

Mám ráda televizní soutěže.Jenže když sedíte v křesle před televizní obrazovkou, je snadné odpovídat na otázky moderátora. Žádná nervozita, o nic nejde, klid a pohoda domova jen napomáhají soustředění. Jiné je to ve studiu, když na vás kouká spousta lidí, a vy si uvědomujete tu tíhu zodpovědnosti. Pak snadno začnete pochybovat o všem, co vám ještě před chvílí připadalo naprosto zřejmé. Nicméně sledování soutěží mě přinutilo, abych se začala soustavněji vzdělávat i v jiných oborech, než je ten, který jsem vystudovala. Kdo čte jen bulvár a časopisy pro ženy o módě a vaření, těžko může znát hrubý domácí produkt Číny, popsat rozdíl mezi alexandrínem a alexandritem a nebo vědět která ze tří sester Bronteových napsala Anežku Greyovou. A tak jsem se místo odpočinkového listování časopisy, pohroužila do usilovného studia encyklopedií A po čase mé odpovědi v křesle před obrazovkou a celou rodinou byly stále častěji správné. „Sakra holka, co ty všechno nevíš Měla by ses tam přihlásit,“povzbudila mě jednou babička.A tak jsem to zkusila.

Ve stanovený den jsem ráno zaspala, takže jsem do studia přiběhla celá nervózní, a jak známo, nervozita koncentraci nepomáhá. Přesto jsem poměrně úspěšně zdolávala své protivnice-ano byly jsme tři ženy, což i podle slov moderátora bylo dosti výjimečné.Bodový stav byl pro mě před vstupem do finále více než příznivý, vlastně jsem byla jasná favoritka a o přestávce před závěrečným kolem mi někteří z diváků skládali komplimenty pro mé znalosti a šeptem mi říkali, že to mám už v kapse. A tak přišel závěr- ukázali nám fotku jedné slavné osobnosti, která celá léta vystupovala s plnovousem, ale teď byla oholená. Netušila jsem kdo to je a tak jsem spadla na druhé místo. Když jsem se v šatně vítězky ptala, jak toho člověka tak snadno poznala, odpověděla, že má ráda časopisy pro ženy a jako žena v domácnosti má čas hodně číst. a krátce před soutěží byla jeho čerstvě oholená tvář na obálce. Prý se vsadil o svůj plnovous, a jelikož sázku prohrál, musely vousy pryč.

A tak jsem se přesvědčila, že i četba bulváru může být užitečná a pomoci nám k penězům. Výhra totiž činila celých 250 000 Kč. Nepomohlo mi, že jsem měla nabiflovány letopočty, autory a jejich díla, hlavní města skoro všech zemí světa, kdybych si radši místo ležení v encyklopediích prolistovala bulvár, mohla jsem to mít v kapse.

Že jsem kvůli tomu pak týden nespala, nemusím snad ani vykládat. Jako samoživitelka s dospívajícím synem jsem byla často ve finanční tíži, takže pro mě by ta suma byla doslova záchranou. A tak zatímco vítězku odvezl v luxusním fáru její manžel, když se předtím v šatně nadšeně objímali a plánovali jestli za tu výhru postaví na zahradě své vily bazén, nebo podniknou cestu kolem světa, jela jsem tramvají domů do svého miniaturního bytečku a počítala, kolik činží bych z toho bývala mohla zaplatit. Přestože jsem si vždy říkala, že pokud nejde o život, nejde o nic, měla jsem smutný pocit, že vyhrála ta která to zas tak nepotřebovala, živí ji manžel a bydlí v rodinném domku, zatímco já rozvedná v malé díře věčně bez peněz ... jak se to říká o tom že štěstí nebo Bůh nebo kdo to tu vše řídí přiděluje na tu větší hromadu?

Pár měsíců nato jsem Radka Johna s jeho tehdy ještě ženou Zlatou Adamovskou potkala na zámku Konopiště. Nedalo mi to, abych se k paní Zlatě nepřitočila a neřekla. Teda ten váš manžel mě stál čtvrt miliónu.

Chvíli na mě nevěřícně koukala a tak jsem jí to krátce převyprávěla. Obě jsme se tomu jen zasmály a já si znovu uvědomila, jak je vše relativní, a to co vám v jednu chvíli připadá jako hrozná smůla, je s odstupem času jen veselá, ikdyž možná málo uvěřitelná historka.

Autor: Libuše Palková | středa 1.11.2017 16:05 | karma článku: 31.68 | přečteno: 4813x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 209 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 284 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 784 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1819

Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...