Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na letišti

V předchozím blogu jsem zmínila historku ukazující, jak probíhají letištní transfery. Ztracený turista není to jediné, co se, může stát. Co když se ztratí řidič autobusu nebo rovnou průvodkyně?  

Jak to občas na letišti může vypadat snad dostatečně ilustruje následující ukázka:

„Hledá se průvodkyně cestovní kanceláře Elita,“ ozývalo se z ampliónu v příletové hale, kde jsem právě čekala na skupinu.To mě podrž, pomyslela jsem si. Že se občas vyvolává jméno zaběhlého turisty nebo řidiče autobusu je běžné, ale aby se ztratila průvodkyně, no to je vrchol. To musí být ale slepice pomatená! Škodolibě  jsem se uchechtávala a na celé té směšné situaci mě nejvíce těšil pocit, že je taky jednou konečně za blbce někdo jiný, a ne já sama. Zcela výjimečně jsem  si připadala jako paní dokonalá, které se něco takového absolutně nemůže stát.

Ale jak jsem tak přemýšlela o nezvěstných řidičích trochu jsem znejistila a napadlo mě, že bych měla brknout na číslo mého dnešního řidiče, které mi dali v cestovce, abych se ujistila, jestli dorazil na místo. Když se pak vyvalí gruppa, chtějí všichni hned nastupovat a když není autobus na místě, začnou se rozčilovat, a mé poznámky typu „doteď jste seděli v letadle, buďte rádi že si můžete protáhnout tělo a nohy“ zamýšlené k odlehčení situace, je spíše naštvou, než uklidní.

V jedné ruce jsem držela velkou ceduli s názvem skupiny a v druhé kelímek s kávou, takže sundat si z ramene kabelku, vyndat z ní mobil a najít papír s instrukcemi a číslem řidiče, nebylo tak snadné, jak by se mohlo zdát. Maně se mi při té akrobacii vybavila jakási hinduistická božská bytost s několika páry rukou a zamrzelo mě, že jsem jen obyčejný dvojruký smrtelník.

Když se mi to konečně po vystřídání několika krkolomných pozic podařilo a já vyťukala číslo, bylo na druhé straně obsazeno. No to mi to dobře začíná, pomyslela jsem si a zamířila k monitoru, na kterém byl časový plán příletů. Zjistila jsem, že před deseti minutami letadlo s mými turisty dosedlo na plochu ruzyňského letiště a že je tudíž nejvyšší čas zjistit, kde ten řidič vězí.

Průvodkyně cestovní kanceláře Elita ať se okamžitě dostaví k informacím“ vyřvával opakovaně amplión. Znovu jsem volala  řidiči a tentokrát to konečně  někdo zvedl a něco zamumlal  a teprve když jsem mu řekla, že máme spolu transfer a upřesnila číslo letu a hotel, do kterého máme jet, změnil tón.„No to jsem rád, že voláte,“ vyhrkl ulehčeně.“Já vás marně sháním.“

„Jak sháníte? Mohl jste mi přece brnknout nebo poslat SMS.“

„Jenže já ztratil vaše číslo. Jen jsem si pamatoval jméno  cestovky Elite. Tak jsem vás nechal vyvolat!“

Polilo mě horko, tak ta hledaná a pomatená slepice –průvodkyně, které jsem se tak smála, to jsem já?!?

„Tak to bude omyl, já nejsem z Elite!“ vykřikla jsem do telefonu tak nahlas, že to bylo slyšet po celé hale. Tím hůř, teď všichni, kdo zaregistrovali, že se hledá nějaká káča z Elite vědí, že jsem to já, protože, jak se říká, potrefená husa se vždycky ozve.

Přes závažnost situace jsem se musela pousmát: slepice, káča, husa… taková kumulaci výrazů z okruhu ptactva. V životě se seběhnou věci, které by člověk nevymyslel, ani kdyby se snažil sebevíc. Kdyby se řidič jmenoval Stehlík ani by mě to nepřekvapilo.
„Proč jste teda nezavolal do kanceláře aby vám na mě dali znovu to ztracené číslo?“

Nechtěl jsem vypadat jako blbec

Tak radši udělal blbce ze mě, pomyslela jsem si.  Jak jsem se dívala do papírů zjistila jsem, že mezi cestovkou a dopravcem skutečně ještě figurovala další agentura se jménem Elite jako zprostředkovatel.

Konečně jsem tedy našla řidiče a už se k mně hrnuli první lidé. Nejednalo se o klasickou skupinu s tourleadrem, který má v ruce seznam a zná přesný počet lidí, takže si je dá dohromady sám a já se nemusím o nic starat. Tentokrát to byli individuální turisté, kterým agentura zařídila jen dopravu a ubytování, většinou se mezi sebou ani neznali.  Odškrtávala jsem jména ze seznamu a radovala se jak to odbývá.

 Ale žádná moje radost nikdy netrvá dlouho, a tak tomu bylo i teď.  Jeden pán sháněl toaletu, jiný mi ohlásil, že si jde ven před halu zakouřit, další dva experti hledali bar protože nutně potřebovali kafe a pak se za nimi ještě rozběhla paní, která chtěla vodu na zapití prášku. Na seznamu zbývala poslední dvě jména, přesto se hlouček lidí za mnou spíše zmenšoval, než aby narůstal, protože odbíhali pod různými záminkami a to přestože jsem je důrazně žádala, aby se nevzdalovali protože musíme počkat, až budeme všichni.

Toužebně vyhlížení poslední  klienti se konečně objevili a já jsem je málem samou radostí začala objímat.Okamžitě jsem svolala ostatní a zamířili jsme na parkoviště, naložili kufry a lidé začali nastupovat.

„Ještě je pro jistotu spočítám,“ řekla jsem řidiči a chystala se projít mezi sedadly, abych je přepočítala.

„Ale v hale jste je měla všechny, ne?“

„To ano, ale člověk neví.“

„No tak ten kousíček k autobusu snad došli? Přece tady nikde nemohli zabloudit je to pár metrů.“

„Jistota je jistota mohli zůstat na toaletě nebo v baru nebo nastoupit do jiného autobusu.“

„Myslíte, že by byli fakt tak blbí?“ divil se. Očividně dělal v oboru krátce a nebo vozil turisty jiné národnosti takže nevěděl nic o specifice italské klientely

Autor: Libuše Palková | středa 20.9.2017 20:16 | karma článku: 19,95 | přečteno: 1035x
  • Další články autora

Libuše Palková

Veřejná omluva

Ráda bych se tímto veřejně omluvila kolegovi blogerovi panu Klarovi, kterého jsem citovala v nedávném blogu, protože se mi nelíbilo když napsal, že ženy jsou bez obzoru. A tak jsem si, jak je mým dobrým zvykem, dovolila oponovat.

28.4.2019 v 6:35 | Karma: 10,61 | Přečteno: 932x | Diskuse| Osobní

Libuše Palková

Chcete mít vysokou karmu a čtenost?

Hlavní je samozřejmě výběr témat-nejvíce se zavděčíte kritikou islámu, imigrantů, feministek, EU, genderu, levičáků, sluníček, vítačů, Pražské kavárny. Populartitu vám zaručí pochvalné ódy na USA a Izrael, církev, judaismus

26.4.2019 v 8:31 | Karma: 6,43 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Jak se zbavit nepohodlného blogera

Ráda bych se vyjádřila k tomu proč jsem byla zmizena, pokud nezmizí i to. Všichni víme že po stažení určitého počtu blogů nebo smazaných komentářů přichází sankce. Takže se dá zařídit, aby nepohodlný bloger zmizel z hlavní strany.

26.4.2019 v 7:28 | Karma: 14,96 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Osobní

Libuše Palková

Libo-li koprolit?

Jestli čekáte nějaký recept na novou vylepšenou verzi koprové omáčky, tak vás zklamu. To slovo nemá s koprovkou nebo koprem vůbec nic společného. Koprolit je totiž zkamenělý výkal. Z toho by si nikdo omáčku ani polévku asi nedal

25.4.2019 v 11:07 | Karma: 5,53 | Přečteno: 214x | Diskuse| Ostatní

Libuše Palková

Nobelovku pro zakladatele teroristické organizace?

Nedávno se zde jeden bloger zamyslel nad tím, že Nobelovu cenu za mír dostávají všelijací lidé, zmínil třeba Obamu nebo mladičkou aktivistku. Zapomněl však na zakladatele organizace, kterou mnohé země prohlásili za teroristickou.

24.4.2019 v 12:31 | Karma: 5,58 | Přečteno: 171x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 784
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1823x
Překladatelka, autorka vlastní tvorby, zvídavá cestovatelka, bloggerka, milovnice všeho dobrého co život nabízí. Hlavou jsem realista, tvářím se občas jako pesimista, ale srdcem jsem nenapravitelný optimista. Vypadám možná jako bojovnice, ale to jsou jen mimikry kterými chci ochránit tu příliš citlivou a zranitelnou holku uvnitř. Po přeložení asi deseti knih z angličtiny mě napadlo, co kdybych zkusila napsat něco sama- zatím mi vyšly mi tři knížky: Za chlapem a tramvají neběhej, za pět minut je tu další, Italská invaze v Praze a Recept na šťastný den. Rozhodně se nepovažuji za spisovatelku-jsem jen zapisovatelka příběhů, které píše život, a které vidím kolem sebe. Baví mě rozplétat sítě vzájemných vztahů, kterými jsme všichni neviditelně propojeni, a objevovat souvislosti v předivu života. Mým krédem je žij a nech žít, a  pokud nejde o život, nejde o nic. Přála bych si, aby k sobě lidé byli více tolerantní a vstřícní. Myslím že když člověk s něčím nesouhlasí, nemusí to proto hned odsuzovat.

Seznam rubrik